miercuri, 17 septembrie 2008

BMW X6








 Noul BMW X6 este un concept SAV care se va regasi in productia de serie. Desi cei de la BMW sunt extraordinari de mandri de acest coupe de dimensiuni apreciabile, unii ar putea spune ca in sfarsit Porsche Cayenne a fost detronat de pe lista celor mai urate SUV-uri din lume. De gustibus, suntem siguri ca pentru altii este o bijuterie.Revenind la masina: putem spune ca noul X6 va semana foarte mult cu acest concept, ca partea frontala este similara lui X5, insa marile deosebiri apar la linia spatelui, acolo unde pavilionul coboara puternic spre stopuri, compromitand oarecum spatiul pentru cei doi pasageri spate, dar dand linia unui coupe, doar ca unul cu oaresce capacitati off-road.Acestea din urma sunt asigurate de un nou sistem BMW numit Dynamic Performance Control, care controleaza sasiul si trenul de rulare in combinatie cu un sistem de tractiune integrala xDrive, care poate varia cuplul pe punti atunci cand se pierde tractiunea pe una dintre ele. Imediat ce masina detecteaza o posibila subvirare - sau supravirare - a autovehiculului, sistemul va varia distributia tractiunii pe fiecare dintre roti pentru a asigura o trasa perfecta in curbe. Cu alte cuvinte, nu doar ESP, ci mai mult decat atat, masina putand accelera puternic chiar in curbe stranse.BMW a lansat la Frankfurt si un concept Hybrid X6, dotat cu un sasiu nou care incorporeaza bateriile, sistemele electronice si transmisia. Acest model foloseste o tehnologie dezvoltata impreuna cu GM si DaimlerChrysler, prin care acceleratia este generata de doua motoare electrice si de o transmisie variabila continuu. Fata de modelul obisnuit, acesta imbunatateste consumul cu pana la 20%.Cumparatorii care isi vor oferi acest model de la BMW incepand din primavara lui 2008 vor putea alege intre xDrive50i, echipare care cuprinde un motor twin-turbo V8 de 4.4. litri, 400 de cai si 610Nm, si xDrive35i, care cuprinde un motor twin-turbo cu sase cilindri in linie de 3.0 litri, care dezvolta 300CP si 406Nm.Noul tip de automobil, numit Sports Activity Coupe, este orientat catre publicul care vrea sa scape de imaginea relativ patratoasa a SUV-urilor, dorind viteza si se5nzatii de coupe, dar care vrea in acelasi timp sa pastreze avantajele unui SUV.Apropo de viteza, X6-le are nevoie de 5.3 secunde pentru a accelera de la 0-100km/h in motorizarea de 4.4 litri, beneficiind in acelasi timp de cuplul maxim intre 1.800 si 4.500rpm.Ambele echipari beneficiaza de sistemul xDrive AWD cu control electronic pentru distributia variabila a puterii intre punti. Acesta imparte in mod obisnuit cuplul in sistem 40:60 intre puntea fata si puntea spate, iar in caz de nevoie distribuie imediat cuplul catre puntea care pastreaza aderenta.Nou in cazul BMW X6 este si sistemul DPC (Dynamic Performance Control), care distribuie puterea in mod variabil intre cele doua roti din spate prin intermediul unui diferential.Asadar este o masina frumoasa(parerea mea)dar pentru a o achizitiona pretul este de 48.950 euro (fără TVA)respectiv 58.255 pentu versiunea pe benzina.ce ma surprinde este consumul mediu care este de doar 10.9.

Niciun comentariu: